Nieuwe voorschotbedrag 2023 bekend

Op woensdag 21 december informeren we onze klanten over hun nieuwe voorschotbedrag.  Dit wordt vanaf januari 2023 aangepast.  Klanten ontvangen een mail met hun nieuwe voorschotbedrag en een verdere uitleg. Ook hebben we veel gestelde vragen toegevoegd.

Waarom een nieuw voorschotbedrag? 

Onze tarieven gaan per 1 januari omhoog. Daarom hebben we ook het voorschotbedrag aangepast. Zo voorkomen we een (hoge) bijbetaling op de jaarafrekening. 

Hoogte voorschotbedrag 

We hebben bij de berekening hiervan rekening gehouden met: 

  • Het verbruik
  • Het huidige meterstand (als de klant een slimme meter heeft)
  • Onze nieuwe tarieven per 1 januari
  • Het prijsplafond
  • De tot nu toe in rekening gebrachte voorschotbedragen

 Voorschotbedrag tot jaarafrekening tijdelijk hoger 

In het voorschot van 2022 is nog geen rekening gehouden met de tarieven van 2023. Het voorschot tot de jaarafrekening kan daarom hoger zijn dan het gemiddelde voorschot over heel 2023. We leggen in deze video uit waarom dat zo is. 

Vragen? Wij helpen graag!

Onze Klantenservice is te bereiken op telefoonnummer 0900 9807 (lokaal tarief) of via e-mail: [email protected]. Wij zijn op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar. 

Brononderzoek om herhaling van schade te voorkomen

11-07-2023

Met passende interventies wordt de kans op corrosie aan de leidingen aanzienlijk verminderd.

Lees meer

SVP bereikt belangrijke mijlpaal: meer dan de helft van de klanten heeft een slimme warmtemeter

07-07-2023

Bij 14.500 huisaansluitingen is een slimme warmtemeter gerealiseerd.

Lees meer